I published a new blog post with an overview of the new OpenGL and Vulkan extensions for the NVIDIA Turing architecture : https://t.co/Gzjxav5XGu
— Cyril Crassin (@Icare3D) 2018年9月19日
NVIDIAのCyril Crassin氏がTuringアーキテクチャのGPUの新機能のOpenGLとVulkan拡張をまとめた記事を書いています.
NVIDIA Turing Vulkan/OpenGL extensions
https://blog.icare3d.org/2018/09/nvidia-turing-vulkanopengl-extensions.html
今回OpenGLとVulkanの拡張として公開されているのは以下の機能です.以前の記事で公開された新機能以外のものも入っています.
- Ray-Tracing Acceleration
- Mesh Shading
- Variable Rate Shading
- Exclusive Scissor Test
- Texture Access Footprint
- Derivatives in Compute Shader
- Barycentric Coordinates and manual attributes interpolation
- Ptex Hardware Acceleration
- Representative Fragment Test
- Multi-View Rendering