MicrosoftがDirectX12がグラフィックスエンジンのサンプルとなるMiniEngineのソースをGitHubで公開しています.
MiniEngine
https://github.com/Microsoft/DirectX-Graphics-Samples/tree/feature_miniengine
MiniEngineでは下記のような機能がサポートされており,Sampleよりも機能が入ったライブラリになっています.
DirectXTKなどがDirect3D11ではありましたが、それに変わる物になるとは思います.
- High-quality anti-aliased text rendering
- Real-time CPU and GPU profiling
- User-controlled variables
- Game controller, mouse, and keyboard input
- A friendly DirectXMath wrapper
- Perspective camera supporting traditional and reversed Z matrices
- Asynchronous DDS texture loading and ZLib decompression
- Large library of shaders
- Easy shader embedding via a compile-to-header system
- Easy render target, depth target, and unordered access view creation
- A thread-safe GPU command context system (WIP)
- Easy-to-use dynamic constant buffers and descriptor tables
“Large library of shaders”にはFXAAやSSAOやHDR、ToneMapなどのシェーダが含まれておりますので,ちょっとしたポストエフェクトなども入っています.
MiniEngineにはサンプルとしてモデルビューワーがあります.パーティクルなども例があります.
なお,MicrosoftのDirectX12向けの教育ビデオの中で紹介ビデオがあります.