MicrosoftがDirectX12を使ったグラフィックスエンジンのサンプルMiniEngineをGitHubで公開

MicrosoftがDirectX12がグラフィックスエンジンのサンプルとなるMiniEngineのソースをGitHubで公開しています.
MiniEngine
https://github.com/Microsoft/DirectX-Graphics-Samples/tree/feature_miniengine
MiniEngineでは下記のような機能がサポートされており,Sampleよりも機能が入ったライブラリになっています.
DirectXTKなどがDirect3D11ではありましたが、それに変わる物になるとは思います.

  • High-quality anti-aliased text rendering
  • Real-time CPU and GPU profiling
  • User-controlled variables
  • Game controller, mouse, and keyboard input
  • A friendly DirectXMath wrapper
  • Perspective camera supporting traditional and reversed Z matrices
  • Asynchronous DDS texture loading and ZLib decompression
  • Large library of shaders
  • Easy shader embedding via a compile-to-header system
  • Easy render target, depth target, and unordered access view creation
  • A thread-safe GPU command context system (WIP)
  • Easy-to-use dynamic constant buffers and descriptor tables

“Large library of shaders”にはFXAAやSSAOやHDR、ToneMapなどのシェーダが含まれておりますので,ちょっとしたポストエフェクトなども入っています.
MiniEngineにはサンプルとしてモデルビューワーがあります.パーティクルなども例があります.
miniengine001
miniengine002
なお,MicrosoftのDirectX12向けの教育ビデオの中で紹介ビデオがあります.