Khronos GroupのサイトでOpenGL ES 3.2の仕様が8/10付けで公開になっています.
https://www.khronos.org/registry/gles/#specs32
仕様書
https://www.khronos.org/registry/gles/specs/3.2/es_spec_3.2.pdf
仕様書pp.586のNew Featuresを抜粋してみました.
- Almost all features of the Android extension pack, incorporating by reference
all of the following features – with the exception of the sRGB decode - features of EXT_texture_sRGB_decode
- Advanced blend equations.
- Copying subregions between image objects
- Supporting blending on a per-draw-buffer basis
- Debug messages
- Geometry shaders
- Miscellaneous new shader functionality
- ASTC texture compression (LDR profile only)
- Primitive bounding boxes
- Shader image atomic operations
- Shader interface blocks
- Shader multisample interpolation control
- Sample shading control
- Sample variables
- Texture buffer objects
- Texture border color
- Texture cube map arrays
- Tessellation shaders
- STENCIL8 texture formats
- Texture multisample 2D arrays
Android Extension Pack (AEP)の要素はすべて取り込まれるようで,ジオメトリシェーダやテセレーションがサポートされるようです.OpenGL ESでもDirect3D11世代相当の機能が標準で使えることになりそうす.
なおPCのGPUで使用するための拡張GL_ARB_ES3_2_compatibilityの仕様書も公開になっています.
GL_ARB_ES3_2_compatibility
https://www.opengl.org/registry/specs/ARB/ES3_2_compatibility.txt